Värmepump - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningHär anmäler du att du ska installera värmepump på en fastighet i kommunen.
Handläggningen
I e-tjänsten behöver du ange vissa detaljerade uppgifter om den värmepump du vill installera. Du kan därför med fördel fylla i uppgifterna i e-tjänsten tillsammans med en entreprenör genom att använda funktionen Överlåt ärende (mer information finns inne i e-tjänsten).
Innan miljönämnden fattar sitt beslut skickas ärendet för yttrande till huvudman för vatten och avlopp.
Handläggningsavgift
En avgift för handläggningen av anmälan tas ut enligt fastställd taxa. Läs mer på www.alvdalen.se/uppvärmning.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du som entreprenör välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på Bolagsverkets sida Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Organisationsnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Vi sparar dina personuppgifter så länge vi har behov av att handlägga ditt ärende. Svenskt regelverk kring allmänna handlingar gäller, vilket innebär att uppgifterna kan komma att sparas för all framtid enligt Tryckfrihetsförordningen, Offentlighets- och sekretesslagen samt Arkivlagen.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa om hur vi på Älvdalens kommun behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR), (https://alvdalen.se/kommun-och-politik/rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html).
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök deras hemsida (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@alvdalen.se
Kontaktcenter
kommun@alvdalen.se
0251-313 00
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation (ex. Bank-ID, Freja eID)
- Så här skaffar du e-legitimation